Prezentacje sprzedażowe (prezentacje handlowe), jak pomagają w sprzedaży?

Prezentacje sprzedażowe (prezentacje handlowe) podczas spotkania są jak drogowskaz. Gdy je rozsyłasz to Twój dodatkowy handlowiec. Musi być najlepszy.

.

Symbol prezentacje sprzedażowe, prezentacje handlowe

Prezentacje sprzedażowe to zestaw narzędzi znacznie poprawiający standard ofert. Poszczególne slajdy to subtelne połączenie grafiki oraz wartościowych treści, których poszukują Twoi klienci.

Podczas spotkania, czy prelekcji wspierają Twoją argumentację, a nie wyręcza cię. Pozwalają pokazać, to co chcesz powiedzieć.

Jeśli w Twojej firmie częściej wysyłasz prezentacje do klientów. Możesz do nich dodać więcej treści, aby były zrozumiałe bez twoich dodatkowych wyjaśnień.

Możesz skontaktować się z naszym specjalistą, który podpowie, w jaki sposób zmodernizować Waszą obecną prezentację.

Masz pytania? Napisz do nas!

Profesjonalny slajd w prezentacji sprzedażowej? Jak go zaprojektować?

Grafika prezentacyjna ma za zadanie pomagać w komunikacji. Slajd należy zaprojektować w 2 podstawowych wymiarach. Po pierwsze projekt treści prezentacji, którym w PREZENTICE zajmuje się specjalista w zakresie komunikacji sprzedażowej, po drugie projekt graficzny wykonany przez doświadczonego grafika.

Prezentacja handlowa dla swojej skuteczności musi spełniające dwa warunki:

  1. Poszczególne slajdy zdają test 3 sekund.
  2. Trzyma się zasady „jeden slajd jedna myśl”.

Tak opracowana prezentacja sprzedażowa składa się z zestawu gotowych slajdów, które zawsze masz pod ręką. To zasób, z którego wybierzesz odpowiednie slajdy i w 5 minut stworzysz własną prezentację sprzedażową, dopasowaną do oczekiwań konkretnego Klienta. To zapewnia prawdziwy sukces.

Napisz do nas i pozaj test 3 sekund.

Chcesz skuteczniej sprzedawać?

Te trzy narzędzia, pomogą szybko reagować na potrzeby klientów i personalizować oferty adekwatnie do potrzeb. Warto mieć je zawsze pod ręką.

1. Wzorcowa, firmowa prezentacja sprzedażowa w PowerPoint

Dzięki zastosowaniu profesjonalnego motywu prezentacji szybko wzbogacisz przekaz o swoje własne slajdy, które jakością nie będą odbiegały od tych, przygotowanych przez grafika. Wystarczy wpisać dedykowane dane, wkleić kalkulację prosto z Excela i gotowe. Dobry szablon to ogromne oszczędności czasu pracy nad prezentacją oraz spójny wygląd wszystkich slajdów w twojej prezentacji.

2. Prezentacja sprzedażowa produktowa 

Co jest najistotniejsze dla Klienta? Skoro zaprosił cię na spotkanie, to raczej jest pewne, że szuka rozwiązania swoich problemów i wstępnie widzie je w Twoim produkcie czy usłudze.

Postaraj się, aby prezentacja produktowa była czymś więcej niż zwykłym katalogiem z cechami i zdjęciami produktu. Spraw, aby Twoja prezentacja produktowej były zestawem gotowych argumentów i silnych stron twoich produktów/usług opisujących je językiem korzyści.

Dodatkowo możesz uatrakcyjnić przekaz i dodać do prezentacji sprzedażowej swojej firmy nawigację. Dzięki niej podczas prezentacji pokażesz tylko to, co interesuje klienta, bez konieczności pokazywania wszystkiego, co masz w ofercie. To sposób na spersonalizowanie oferty.

3. Katalog produktów lub profesjonalny dokument oferty w MS Word

Dodatkowym wsparciem działań handlowych jest profesjonalny folder reklamowy lub katalog firmowy. Nie należy mylić katalogu sprzedażowego z rejestrem produktów z jego parametrami. Warto Trzeba zadbać, aby treści zamieszczone w materiałach drukowanych były dostosowane do oczekiwań Twoich odbiorców. Zakładając, że Klienci szukają informacji, które pomogą im podjąć trafną decyzję zakupu, zadbaj, aby treści były wyrażone w języku korzyści i wyobrażeń. Tylko w taki sposób wesprzesz działania sprzedażowe swojego zespołu.

Chcesz więcej spotkań? Przygotuj profesjonalną prezentację sprzedażową.

Klienci nie chcą się spotykać ponieważ szanują swój czas.

Wiekszość z nas cierpi na brak czasu, który w świecie informacji ma coraz większą wartość. Twój klient od pierwszego kontaktu ocenia cię i podejmuje decyzje czy zainwestować w ciebie swój czas.

„Proszę najpierw przysłać prezentację.”

Co oznaczają te słowa Potencjalnego Klienta?

Wygląda na to, że nie widzi zasadności spotkania się z Tobą, nie dostrzega takiej potrzeby. Trzeba być przygotowanym na taką sytuację i mieć gotową odpowiedź.

„Oczywiście, prześle prezentację, aby mogli Państwo ocenić czy warto się ze mną spotkać i poznać szczegóły mojej propozycji”

Jestem pewien, że takie narzędzie przyda się w Twojej pracy. Jeśli mechanik nie ma dobrych narzędzi, masz małe szanse, że wykona dobrze swoją usługę. Ty odpowiadasz za sprzedaż i potrzebujesz innych narzędzi. Dzięki profesjonalnej prezentacji sprzedażowej (jeśli ktoś woli prezentacji firmowej) poukładasz pracę swojego zespołu:

  • każdy klient będzie obsłużony w tym samym standardzie,
  • przygotowanie do spotkania będzie trwało dużo krócej, 
  • zauważysz wyraźny wzrost skuteczności spotkań handlowych,
  • spadną koszty szkoleń i wdrożenia nowych pracowników. 

Zapytaj swoich pracowników, ile razy słyszeli „proszę przysłać prezentację.” Powinien umówić się na spotkanie? Tak, jednak świat się zmienia, a decydenci bardzo szanują swój czas. Zanim ktoś zaprosi HANDLOWCA na spotkanie, musi być pewien, że nie zmarnuje tego czasu. Wstępna selekcja — między innymi do tego potrzebna jest skuteczna prezentacja sprzedażowa.

.

Prezentacja handlowa jako Baza Wiedzy sprzedażowej

Prezentacje PowerPoint, jako jeden z elementów układanki zwanej spotkanie handlowe, podnoszą ich skuteczność. Wiedza zawarta na slajdach to wynik konsensusu doświadczeń waszej firmy. Wiedzą o tym firmy, które mierzą skuteczność prezentacji sprzedażowych przeprowadzanych przez swoich pracowników.

Prezentacja jako baza wiedzy i droga do spersonalizowanych prezentacji handlowych, które przygotujesz w 5 minut.

Proponuję pójść o krok dalej i poza „ogólną standardową prezentacją firmową” opracować zbiór slajdów, które stanowią bazę tworzonych przez zespół prezentacji na indywidualne spotkania handlowe.

Zastanawiałeś się co która prezentacja handlowa w Twoim zespole kończy się sukcesem?

PRZYKŁAD ZASTOSOWANIA: BAZA WIEDZY — baza slajdów.

  • Firma gromadzi pojedyncze slajdy „jeden slajd / jedna myśl”. Jest to ogólnodostępny zbiór materiałów informacyjnych i perswazyjnych na temat produktów i usług. 
  • Z zestawu przygotowanych slajdów poszczególne osoby będą tworzyły własne prezentacje dla swoich klientów. Przykłady takich slajdów to np. slajd z wizualizacją produktu, slajdy przedstawiające zastosowania, slajd z wynikami, parametrami itp.. 
  • Ważne, aby te materiały były aktualizowane i uzupełniane o nowe zasoby czy pomysły slajdów.

Z tak opracowanej bazy slajdów można szybko konstruować pełne prezentacje sprzedażowe dostosowane do potrzeb Klienta.

Dodatkowo zaletami takiego rozwiązania są:

  1. Elastyczne prezentacje sprzedażowe — dostosowane do wymagań Klienta. Takie podejście daje duże pole manewru. Ze względu na różnorodność elementów wpływających na sukces sprzedaży:
  • Spotkania są różne, wymagają innej argumentacji — dlatego prezentacja sprzedażowa powinna być dostosowana do ETAPU SPRZEDAŻY,
  • Klienci są różni — dlatego inny materiał należny pokazać np. osobom dobrze znającym nasz rynek, a inny osobom bez takiej wiedzy,
  • Motywy zakupu Klientów są różne — nie można przekonywać niską ceną, osoby, dla której najważniejsza jest wysoka jakość!
  • Etapy sprzedaży są różne — dlatego inną prezentację sprzedażową należy wspierać się podczas pierwszego spotkania, a inną podczas przekonywania klienta o wartości produktu,
  • Osoby prezentujące są rożne — ze względu na nasze preferencje trudno jest dostosować swój „charakter  sprzedaży” do przygotowanej przez kogoś prezentacji.
  • Możliwość szybkiego stworzenia własnej prezentacji sprzedażowej skłania poszczególne osoby do zastanowienia się jakie informacje i argumenty są dla danego klienta najistotniejsze. Dzięki temu handlowiec przedstawia Klientowi wyselekcjonowane informacje, a nie materiał dla „dla wszystkich”.
  • Usystematyzowany proces szkolenia nowych pracowników, który będzie zawierał wszystkie wymagane informacje wykorzystywane podczas prezentacji sprzedażowej.
  • Jednolita i spójna komunikacja sprzedażowa podczas spotkań handlowych w całej firmie.

Masz pytania? Napisz do nas!

Prezentacje PowerPoint! Sposób na efektowne prezentacje sprzedażowe.

Co dają multimedialne prezentacje sprzedażowe PowerPoint?

Masz pytania? Napisz do nas!

  • PowerPoint to wielokanałowa komunikacja z klientami:
    • prezentacja wspiera Twoje wystąpienie,
    • prezentacje sprzedażowe PowerPoint możesz zamieścić na stronie internetowej w postaci pokazu slajdów,
    • ze swojej prezentacji możesz zrobić film, który umieścisz na YouTube,
    • możesz wysłać ją e-mailem,
    • wydrukować, wyświetlić w pętli na telebimie
  • PowerPoint to szybkie zmiany i uaktualnienia:
  • W dobie szybko zmieniającej się informacji trzeba być gotowym do szybkiej zmiany. PowerPoint daje Ci ten komfort. Od teraz Twoje prezentacje będą na czasie.

  • Prezentacje PowerPoint to uniwersalne i powszechne narzędzie.
  • Wszyscy znają prezentacje PowerPoint. Są powszechną formą komunikowania się. Dokonywanie zmian i uaktualnienia w naszych prezentacjach wymagają odrobiny czasu i minimum umiejętności.

Do góry