Treść jest kluczowa

Tym razem o zawartości prezentacji multimedialnych.

1.      Kopiuj wklej – to już nie przejdzie.

Treść prezentacji Power Point czy strony internetowej to dzisiaj cenne źródło informacji o Twojej firmie. Żyjąc w erze informacji zawsze miej to na uwadze – TREŚCI KTÓRE ZAMIESZCZASZ  powinny czemuś służyć – najczęściej sprzedaży. Mam tu na myśli sprzedaż Waszych usług, idei, towarów, czegokolwiek co ma wartość dla innych.

Dlatego jeśli Twoja prezentacja ma pomagać sprzedawać nie kopiuj treści, które inni przygotowali ale czerp z nich inspirację dla swojej prezentacji. Twórz z nich element swoich prezentacji sprzedażowych.

2.   Powinno się to komuś przydać.

Wychodzę z założenia, że wszelkie działania sprzedażowe mają na celu zaspokojenie pewnych potrzeb Waszych Klientów, można powiedzieć, że oni potrzebują informacji o usługach ideach czy produktach, które sprzedajesz.

Nasze zachowania podczas kupowania są przedmiotem wielu badań. Ich wyniki to modele zachowań konsumenckich – czyli sekwencja działań poprzedzających zakup. Poniżej przedstawiam standardowy proces kupowania usług czy produktów o wyższej wartości, nazwijmy je „skomplikowanych”.

PROCES KUPOWANIA USŁUG / PRODUKTÓW ZŁOŻONYCH:

proces kupowania

Wydawanie pieniędzy czy decyzje o zaangażowaniu swojego czasu wiążą się z ryzykiem. W celu jego obniżenia przed dokonaniem „zakupu” następuje faza poszukiwania informacji. Etap obejmuje zdobywanie wiedzy o produkcie , jego cenie , miejscu sprzedaży, możliwych wariantach, parametrach, substytutach itp.. Kupujący poszukują tych informacji w wielu miejscach, w Internecie, u Twoich konkurentów, od swoich znajomych. Poszukiwania informacji trwają gdy korzyści ze zdobycia ostatniej informacji są większe niż koszty jej pozyskania.

Nim zaczniesz sprzedawać dostarcz swoim Klientom informacje, które pomogą im dokonać wyboru lub zaangażować się w Twoje przedsięwzięcie. Naturalnie zachęcam do tworzenia prezentacji Power Poin czy Prezi, które są wspaniałym narzędziem do przekazywania informacji.

 

3.      Robisz to dla ludzi.

Jako fachowiec i rutyniarz jesteś autorytetem w swojej dziedzinie. Posługiwanie się branżowym językiem weszło Ci w krew. Pytanie, czy osoby, którym pokazujesz swoje prezentacje rozumieją te pojęcia tak jak Ty byś sobie tego życzył.

Poniżej dwa przykłady pojęć, które wszyscy znają, jednak mało osób potrafiłoby poprawnie je wyjaśnić. Zostawiam je bez komentarza.

Hasło

Wyjaśnienie 1

Wyjaśnienie 2

Inne pomysły?

4 wejścia HDMI Interfejs służący do przesyłania cyfrowego, nieskompresowanego sygnału audio i wideo. HDMI pozwoli ci połączyć ze sobą DVD, Blu-ray, konsole gier, komputery, monitory i telewizor.

PREZENTIKA postarałaby się pokazać to w postaci schematu, obrazka itp.

„1 TB pamięci” Wielkość dysku twardego w komputerze. Na tym dysku zmieścisz 50 filmów dobrej jakości.

 

Treść jest kluczowa.
Pamiętaj aby Twoje prezentacje były „przyjazne dla ludzi” bo tylko wtedy uzyskasz efekt w postaci zainteresowania i wyrazów uznania po twojej prezentacji.

 

Bądźmy w kontakcie.

Zapisz się na listę subskrybentów trików i narzędzi, które pomogą Ci szybko i sprawnie tworzyć prezentacje.

DLACZEGO WARTO ZAPISAĆ SIĘ NA NASZ NEWSLETTER?
To zbiór praktycznych porad:

  • jak zrobić profesjonalnie wyglądającą prezentację,
  • jak zrobić to szybko,
  • jak, swoją prezentację wywołać efekt WOW!