Prezentacja na targi czy katalog produktowy? Podwójna siła przyciągania

Czy można wyobrazić sobie książkę nieposiadającą okładki, zaczynającą się od „ściany” zbitego tekstu? Z pewnością tak, jednak czy taka pozycja przykułaby uwagę kogokolwiek, kiedy na tym samym regale spoczywałoby kilkadziesiąt pozycji oprawionych barwnymi okładkami zawierającymi wyróżniające tytuły, które w sposób skrótowy sugerują nam, czy w środku znajdziemy interesujące nas treści? To pytanie,
na które każdy z nas jest w stanie odpowiedzieć sobie sam.

 

1. Docieraj do potencjalnych Klientów

Przyciąganie Klientów

Podobnie jak celem wydawcy jest sprzedaż jak największej liczby książek, podobnie Ty chcesz wypromować swój produkt lub usługę tak, by osiągnąć dzięki temu, jak najwyższe możliwe zyski. Idealnym miejscem na realizację tego zamierzenia są targi branżowe, na których możesz zaprezentować potencjalnym Klientom ofertę Twojej firmy. Jak powszechnie wiadomo, konkurencja jednak nigdy nie śpi, więc pytaniem otwartym jest, co zrobić by ludzie lgnęli właśnie do Twojego stoiska.

 

2. Przemyśl strategię promocji

Strategia Promocji

Właściciele firm wespół ze swoimi pracownikami nierzadko głowią się nad tym, czy swoje usługi w czasie trwania targów przedstawić za pośrednictwem prezentacji biznesowej/filmu, czy może drukowanego katalogu. Nie zapominaj, że wydawca książki najpierw zachęca potencjalnego czytelnika warstwą graficzną i chwytliwym, rzucającym się w oczy tytułem, by dopiero przejść do konkretnych treści. Skoro sposób ten działa z powodzeniem od dziesięcioleci,
dlaczego nie miałbyś z niego skorzystać?

 

3. Przykuwaj uwagę

Prezentacja biznesowa

Proponujemy, aby okładką „Twojej książki” stała się prezentacja biznesowa, która wyróżni Cię na tle pozostałych stoisk na targach. W PREZENTICE tworzymy prezentacje na podstawie indywidualnie zaprojektowanych motywów graficznych dopasowanych do identyfikacji wizualnej firmy. Kluczową rolę odgrywają również dobrze wyeksponowane nagłówki, które w połączeniu z grafiką sprawią, że potencjalni Klienci z daleka widzieć będą, że to właśnie Ty możesz zaspokoić ich potrzeby.

 

4. Zaraz, a gdzie miejsce na szczegółowe przedstawienie mojej oferty i parametrów produktu?!

Projektowanie Katalogu do Druku

Odpowiedzią na powyższe pytanie jest właśnie drukowany katalog targowy. Pamiętaj jednak, że jest przeznaczony dla osób zainteresowanych już Twoją ofertą. To tam znajdzie się miejsce na opis firmy oraz szczegóły dotyczące produktu lub usługi. Mimo iż głównym celem targowego katalogu jest przekazanie konkretnych treści, należy pamiętać, że musi zostać on również wykonany z należytą starannością. Warstwa wizualna powinna sprawić, że wracając z targów, w przerwie od pracy lub wieczorem, (kiedy mamy już dosyć wpatrywania się w ekran monitora) potencjalny Klient zajrzy właśnie do Twojego katalogu.

 

5. Co dwie formy promocji, to nie jedna!
Dwie formy promocji

Oczywiście można zdecydować się jedynie na jedną z dwóch wskazanych form przyciągnięcia do swojego produktu jednak, po co stawiać na półśrodki? Prezentacja i katalog są elementami, które dopiero w połączeniu to skuteczna komunikacja sprzedażowa przynosząca największy możliwy zysk. Nie może jednak do tego dojść bez Twojej ścisłej współpracy z grafikiem oraz copywriterem, którzy dzięki swoim umiejętnościom i doświadczeniu sprawią, że materiały promocyjne uatrakcyjnią Twoją ofertę w oczach Klienta. Profesjonalne graficzne dopracowanie oraz przetłumaczenie branżowego żargonu na prosty język korzyści zrozumiały dla Klienta, sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji.

 

6. Duet PREZENTACJA FIRMOWA + KATALOG PRODUKTÓW

Dwie części całości

Należy również pamiętać o badaniach, które potwierdzają, że potencjalny Klient musi zobaczyć Twój przekaz, co najmniej kilkukrotnie, by zaczął on na niego oddziaływać. Dlatego komunikacja powinna odbywać się za pośrednictwem wielu spójnych wizualnie i treściowo materiałów, które w efekcie doprowadzą do wzrostu Twojej sprzedaży. Profesjonalnie przygotowana prezentacja biznesowa i zaprojektowany katalog produktów, w duecie staną się kluczem do sukcesu Twojej firmy oraz wizerunku profesjonalisty w oczach Klientów.

 

CDN…

Dlaczego odpowiednio przedstawiona treść jest ważna? – O tym w kolejnych wpisach i na naszym profilu FB!